Oblivion


După îndelungi îmbărbătări, am decis să mai acord o şansă celui mai nou şi modern cinematograf 3D din Craiova, de care Dănuţa vă povestea mai demult aici (referinţele le descoperiţi la asterisc *). Asta şi deoarece varianta de neluat în calcul era Patria, de unde ultima dată nişte prieteni s-au ales cu pureci pe post de animale de companie. Bine, recunosc că nu am mai fost la cinema Patria de la Snow White & the Huntsman, dar aţi prins voi ideea.

Şi cum aveam de ales între două rele, întotdeauna trebuie ales cel mai mic. Măcar la Real, scaunele sunt incredibil de confortabile, colorate, te simţi – dacă ignori personalul – ca în Occident şi ai infinit mai mult spaţiu la picioare (and I’m the proud owner of a nice, long pair of legs 😀 ). Şi s-a decis. Voiam Oblivion, am primit Oblivion 😀

Pământul reprezintă o amintire pentru care trebuie să lupţi. Pornind de la această premisă ne este înfăţişată echipa Turnului 49, Jack (Tom Cruise) şi Vika (Andrea Riseborough, excelentă în mini-seria britanică The Devil’s whore), a căror misiune este aceea de a întreţine şi repara dronele care apără centralele de colectare a resurselor hidraulice de pe Pământ. Vika este ofiţerul de comunicaţii şi nu părăseşte niciodată Turnul, iar Jack îşi riscă în fiecare zi viaţa acolo jos, trăind sub imperiul atacurilor invadatorilor.

Pe când Vika abia aşteaptă ca misiunea să se încheie şi să se alăture restului de supravieţuitori pe Titan, satelitul lui Saturn, deoarece Pământul este pe moarte, Jack nu înţelege cum ceva atât de frumos şi de viu, care renaşte sub proprii lui ochi, poate fi lăsat în urmă. Dar pentru că îşi preţuieşte şi respectă partenera, este gata să facă sacrificiul suprem – acela de a-şi părăsi casa şi planeta – chiar dacă o idee se naşte în mintea lui şi treptat nu mai poate fi ignorată. Apoi cerurile se deschid, iar o navă de dinainte de războiul cu invadatorii pupă planeta (courtesy of my dearest Emil). Până să se dezmeticească bine, dronele ucid ultimii supravieţuitori, Jack reuşind să o salveze doar pe Julia Rusakova, femeia care-i bântuie visele de 5 ani încoace. Şi cam atât, restul vă las să descoperiţi singuri (asta şi deoarece dacă mă apuc să spoileresc nu ar mai avea nici un rost să aruncaţi banii pe bilete sau să vă consumaţi banda şi curentul dându-l jos de pe torrente).

Cu toate acestea, Oblivion este unul dintre cele mai bune filme sci-fi din ultimul timp (aştept la vară şi Elysium, cu Matt Damon în rol de anti-erou), iar Tom Cruise, antipatic aşa cum îmi este, îşi face meseria mai mult decât decent, la fel şi Morgan Freeman, al cărui rol îmi aminteşte oarecum de rolul său în Robin Hood: Prinţul Hoţilor, din 1991. Dar Olga Kurylenko, ce o interpretează pe Julia, personajul care ar fi trebuit să aducă substanţă şi sentiment filmului, este placidă şi lipsită de orice zvâc. Nu este de mirare că, de fiecare dată când mă gândesc la ea, mi-amintesc că cel mai bun rol al ei a fost Etain, picta mută din Centurion.

Surpriza survine însă dinspre Andrea Riseborough. Practic o necunoscută (deşi am trăit pe toată durata filmului cu senzaţia că am mai văzut-o undeva, până când nu am verificat imdb nu mi-am amintit-o în rolul Angelicăi din The Devil’s Whore), englezoaica a dominat fiecare cadru, a convins apărând speriată, tristă sau confuză, refractară sau incapabilă să accepte schimbarea sau alternativele pe care Jack i le înfăţişează. Şcoala britanică de teatru i se citeşte în mişcări, iar rolul i se potriveşte mănuşă.

P.S. Pentru iubitorii Game of Thrones, Jamie Lannister apare şi aici şi-mi face inima să palpite 😀

Anunțuri

Un gând despre &8222;Oblivion&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s